22-27.11.2019. Tallinn i Tartu, Estonija
Koordinatorica projekta, učiteljica Jasminka Belščak, zamjenica koordinatorice Ljiljana Mavrek te ravnateljica Valerija Paljak aktivno su sudjelovale na predavanjima i radionicama koje su ih poučile na koji način prepoznati verbalno i fizičko nasilje u školi te koji su načini prevencije, ali i mirenja te konstruktivnog rješavanja sukoba. Naučile su kako primjenjivati restorativne prakse u uključivanje tri strane trokuta: učenike, roditelje i učitelje u mirenje.
Kroz grupne rasprave, aktivnosti probijanja leda i otvorenu debatu raspravljalo se i dogovaralo upravljanje projektom, ali i metode implementacije restorativnih praksi u nastavnom procesu. Tijekom radionica prezentirani su načini za izgradnju zajednice i primjena procesa restorativnih krugova kao metode podučavanja/učenja. Objašnjeni su definicija, principi i primjena paradigme RP-a kao i uvježbana metoda restorativnih pitanja. Restorativni jezik koristi obnavljajuća pitanja. Kada dođe do štete, važno je razmotriti kako utječe na odnose između uključenih pojedinaca i školske zajednice i pružiti priliku onima koji su uključeni u incident da se izraze. Kroz praktičnu radionicu scenarija iz stvarnog života razmatrane su i evaluirane situacije za korištenje restorativnog jezika i pitanja koje se mogu koristit kao alat za izgradnju zajednice i odnosa u našoj učionici i izvan nje. Naučili smo pravilno koristiti restorativni jezik i pitanja - metodu koju možemo integrirati u školu. Neke od korištenih i uvježbanih metoda su ogledne lekcije; učenje kao učenici, planiranje aktivnosti, forum, drama, sportske i rekreacijske aktivnosti, a mogu se provoditi kroz aktivnosti u učionici ili na otvorenom.
Sve aktivnosti provedene i naučene tijekom radionica sudionicama su dale različite alate primjenjive kod rješavanja sukoba i nasilja.
Svoje iskustva su po povratku prenijele učiteljima na Aktivu predmetne nastave.
« Listopad 2019 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |